Target i rodzaj reklamy na Facebooku

fbads2

Facebook to dla wielu firm wyjątkowo efektywne narzędzie reklamowe. Pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów, a co ważniejsze, głównie tych, na których nam najbardziej zależy.

Facebook posiada masę danych o użytkownikach, które możemy wykorzystać do własnych celów reklamowych. Choć reklamowanie się na Facebooku nie jest trudne i zazwyczaj bywa bardzo skuteczne, to każdy z nas może jeszcze bardziej wykorzystać możliwości tej platformy społecznościowej. A tym samym lepiej spożytkować pieniądze przeznaczone na taką reklamę. Co konkretnie trzeba zrobić?

fba5

Jak wygląda skuteczna forma reklamy Facebook ads?

Efektywna reklama na Facebooku to taka, która została stworzona w sposób zwracający uwagę na pewne konkretne detale. Pierwszym z nich jest określenie targetu. Tutaj warto zauważyć, że często naszych klientów odbieramy w jednolity sposób, czyli wydaje nam się, że wszyscy wspólnie stanowią bardzo wąską grupę docelową, do której można by kierować w zasadzie tylko jedną reklamę. Ja jednak zalecam, by każda osoba zamieszczająca reklamę na Facebooku, zastanowiła się, czy aby na pewno tej grupy nie można rozbić na kilka mniejszych? I do nich dostosować konkretne reklamy? Myślę, że w 99% firm tak się da. I warto tego dokonać, by móc korzystać z możliwości jakie daje kilkuetapowa kampania reklamowa.

Drugim detalem, na który trzeba zwrócić uwagę jest umiejscowienie reklamy. Należy wybrać takie miejsce, a tym samym taki rodzaj reklamy, który w naszej kampanii sprawdzi się najlepiej. Jak to określić? W tym przypadku nie możemy wróżyć z fusów. Trzeba po prostu przetestować różne kombinacje. Tutaj warto też się jeszcze na chwilę zatrzymać. Muszę podkreślić, że tworząc właściwą reklamę należy dostosować ją (pod względem grafiki, ułożenia i długości tekstu, a także samego przekazu) do miejsca, w którym będzie się wyświetlać. Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim, dlatego, że post sponsorowany, który wygląda dobrze, tam gdzie wyjściowo ma się znaleźć, może wyglądać źle, jeśli wrzucimy go jako reklamę po prawej stronie, w prawą kolumnę. Nie dość, że grafika raczej nie będzie przykuwać uwagi, to najprawdopodobniej jeszcze zobaczymy ucięty tekst. Jednym słowem, kreacja reklamy pasująca do postów sponsorowanych zazwyczaj nie sprawdza się w reklamach zamieszczanych w prawej kolumnie na Facebooku.

fbads1

Na samym końcu muszę dodać, że w tworzeniu reklamy na Facebooka bardzo istotna jest grafika. W tej kwestii też mogę zalecić po prostu przetestowanie różnych wariantów na „żywych odbiorcach” lub ewentualnie przeprowadzenie ankiety na znajomych czy rodzinie.

Dowiedź się więcej o kampaniach facebook ads na stronie http://promotraffic.pl/kampanie-facebook-ads/